torsdag 26 augusti 2010

10 000 steg och spinning

Eftersom jag ska gå ner i vikt så är en av mina första insatser att ta tag i vardagsmotionen. Därför har jag letat fram stegräknaren igen och mitt första mål är att under två veckor gå minst 10 000 steg varje dag. Efter hand kommer jag att öka på antalet steg. Idag har jag nått upp till mitt mål, känns skönt.

Jag har även varit på ett svettigt spinningpass idag. Det har inte blivit så mycket spinning i sommar och det kändes - benen var ganska tunga. Annars tycker jag verkligen om spinning som träningsform. Du kan själv välja hur hårt du vill köra, och ingen annan kan se hur mycket motstånd du har lagt på. Dessutom släcker de ner i salen och har "mysbelysning" vilken känns avkopplande samtidigt som man tränar. Jag gillade dagens pass! Musiken var väl inte sån som jag lyssnar på hemma, men jag kände igen alla låtarna och det var bra musik för träningen. Jag tycker det är så skönt att veta hur långt det är kvar av en låt och om man dessutom kan texten kan man ju sjunga med när det känns jobbigt.

1 kommentar:

  1. Duktiga du! Själv har jag tryckt i mig en tre-rätters meny på Troja... Men vad gott det vá!

    SvaraRadera