onsdag 4 augusti 2010

Dags för service....?

... Ja, det tycker Johan i alla fall. Alltså att det är dags att lämna in mig på service, frågan är väl bara var man kan göra det?
Varför tycker han detta? Jo, förra veckan fick jag fruktansvärt ont i magen. Det började ungefär där äggstockarna sitter och eftersom det inte var "den tiden på månaden" blev jag lite fundersam. Dagen efter flyttade sig värken till höger sida av magen. Jag gjorde alla husmorsknep jag kom på för att kontrollera om det var blindtarmen - drog upp höger ben mot bröstkorgen, hostade och hoppade jämfota. Eftersom jag kunde göra allt detta utan större besvär uteslöt jag blindtarmsinflammation. Efter några dagar flyttade sig värken till mitten av magen och undan för undan försvann den. Det gick några dagar och allt var normalt. På Tildas kalas skulle jag sträcka mig efter ett glas och det resulterade i fruktansvärd värk vid vänster skuldra som strålade upp i axeln. Trots massage, Reparil, diverse stretchövningar och värmekudde ville det inte släppa och när jag vaknade på morgonen hade jag fortfarande ont. Nu hade jag även ont i halsen och samtidigt som värken i skuldran började släppa blev det bara värre och värre i halsen. På kvällen hade jag även fått feber och jag gjorde en ny diagnos - halsfluss. Igår mådde jag inte alls bra, men idag är jag något bättre även om jag fortfarande är irriterad i halsen och har lite feber.

Börjar känna mig som en hypokondriker med de mest skumma åkommor. Det är även irriterande eftersom jag kommit igång med träning och nu varit tvungen till ett ofrivilligt uppehåll på två veckor. Så lite service skulle kanske inte vara fel?!

1 kommentar:

  1. Hej! Va jobbigt för dej med värken. Undrar vad det kan vara. Men jag tycker bsolut att du ska kolla upp det där!
    Kram

    SvaraRadera