måndag 23 augusti 2010

En paus i vardagen

Just nu är det bananpaus här hemma. Ebba älskar att äta banan, det blir väldigt kladdigt men hon tycker det är en stor lycka att få pilla i sig bananbitarna alldeles själv. Tilda ville naturligtvis ha banan när hon ser att Ebba äter det, så just nu sitter båda barnen stilla. Det är inte så vanligt annars...

Vi har faktiskt tagit det väldigt lugnt på morgonen. Ebba gick upp samtidigt som Johan och när han åkte till jobbet fick jag gå upp. Ebba somnade om i vagnen och då passade jag på att lägga mig och läsa tills Tilda vaknade. Jag och Tilda låg i sängen och myste en stund och jag fick berätta sagor. Jag brukar hitta på egna sagor och Tilda tycker om att höra dem. Efter en stund var det dags för frukost och sedan ville Tilda se på Saltkråkan. Jag har plockat och röjt lite, och lekt med Ebba när hon vaknade. Tilda har sprungit mellan oss och filmen.

Efter bananpausen är det dock att komma igång ordentligt. Tilda ska få kläder på sig (hon har fortfarande nattlinne) och borsta hennes tänder. Sen ska vi nog passa på att gå ut i det fina vädret.

Nu är pausen slut - båda barnen har ätit upp. Ebba ska få en välbehövlig tvätt och Tilda kläder (som sagt). Tillbaka till vardagen med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar