söndag 15 augusti 2010

En tidig morgon


God morgon! Klockan är snart 8 och nu börjar jag vakna till ordentligt, har varit uppe i nästan 2 timmar. Vår alldeles egna lilla väckarklocka tycker inte att sovmorgon är någon hit. Efter att ha varit sjuk i en och en halv vecka är det min tur att gå upp tidigt eftersom Johan fick göra det medan jag var sjuk. Vissa dagar är det lättare än att andra att piggna till och idag var det segt - för mig alltså, inte för Ebba hon är pigg så fort hon slår upp ögonen. Hon har hunnit med grötfrukost och att leka och undersöka Tildas leksaker som hon annars inte får ha i fred. Visserligen är Ebba grymt pigg när hon vaknar på morgonen, men det håller inte i sig så länge och nu har hon somnat om igen och sover i vagnen på altanen.

Det kan verkligen vara mysigt att få lite egentid med Ebba, men idag var jag trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar