söndag 7 augusti 2011

Barnkalas

Barnkalaset är över.... övriga familjen pustar ut i soffan och jag ska snart ansluta mig till dem. Måste säga att det är förvånansvärt lite att städa på, så vi kan ta det lugnt.

Kalaset började med presentöppning och jag passar på att tacka för alla fina presenter som Tilda fick. Innan fikat lekte vi "Sätta svansen på grisen". Tårtan var uppskattade, kanske framförallt eftersom tårtans dekoration var ringar som alla fick varsin. Vädret var emot oss, så den planerade skattjakten fick hållas inomhus. Barnen fick ledtrådar som såsmåningom ledde fram till Pippis guldskatt. Efteråt lekte barnen själva en stund innan det var dags för kurragömma och "Följa-John". När barnen började bli trötta blev fiskdammen efterfrågad och när alla fått fiska avslutade vi kalaset med en kvart i TV-soffan.


Jag tycker själv att kalaset gick alldeles strålande och tycker det verkar som alla barn gick hem glada och nöjda. Nästa år hoppas jag dock på bättre väder för ett barnkalas är nog betydligt lättare att hålla utomhus, å andra sidan kommer Ebbas kalas att få hållas inomhus så det kanske är lika bra att vi fick öva.

2 kommentarer:

  1. Sätta svansen på grisen var ju väldigt viktigt vad jag förstod på Tilda. Kul att kalaset gick bra. Vill se mer bilder...

    SvaraRadera
  2. Tack för ett toppenkalas! Thyra var mer än nöjd :-) Hennes första barnkalas och jag gissar att det inte blir det sista ;-)

    SvaraRadera