onsdag 10 augusti 2011

Rapunsel eller bara trassel?

Några dagar in på jobbet och det känns riktigt bra. Nog för att mycket är nytt och jag har tusen frågor och funderingar, en del säger jag högt andra sparar jag för att inte överbelasta arbetskamraterna. Överbelastade är vi dock inte på barnfronten. Den här veckan är det 11-13 barn, de flesta har fortfarande semester. Men nästa vecka smäller det, eller vad sägs om 33 barn.

Jag har inte sett filmen Trassel, men vet att den bygger på sagan om Rapunsel (hon som sitter instängd i ett torn men har så långt hår att prinsen kan klättra upp). En av pojkarna på förskolan har sett filmen och han kommenterade att jag hade nästan lika långt hår. Varje dag stryker han över mitt hår, helt fascinerad. Jag kanske inte ska klippa av det ändå. Annars liknar mitt hår mest filmtiteln "Trassel" förnärvarande. Men min frisör är föräldraledig och jag är lite kräsen av mig så jag vet inte vart jag ska klippa mig. Har ni några förslag?

Rapunsel eller bara trassel?

3 kommentarer:

  1. Min frisör är också föräldraledig och jag ska testa en ny snart. Beställde tid hos Linda på Salong 22 igår. Hoppas att det blir bra, i så fall kan jag rekommendera henne!
    Kram Terese

    SvaraRadera
  2. Ja, hör gärna av dig och berätta vad du tyckte om henne

    SvaraRadera
  3. Du e ingen Trassel, finns bara en...

    SvaraRadera