måndag 8 augusti 2011

Första dagen på mitt nya liv

Jaha, första jobbdagen är avklarad. Känns fortfarande ganska så overkligt att jag ska tillbaka dit imorgon, i övermorgon och alla andra vardagsmorgnar.

Det är svårt att säga något om hur jobbet är än så länge. Det är inte så många barn som kommit tillbaka efter semestrarna och överhuvudtaget är allt på uppstart. Men jag har i alla fall inte blivit avskräckt. Kollegerna jag träffat verkar trevliga och lätta att prata med. Barnen är som alla barn i den åldern, härligt spontana. Schemat är tillfälligt eftersom det inte är klart med alla barns scheman ännu och då är det svårt att lägga ett fast schema, men det jag fått hittills är helt okej. Jag börjar oftast vid klockan 9 och jobbar till klockan 15. Det negativa är att barnen ska äta frukost hemma och det kan bli lite stressigt samtidigt som det är mysigt att få starta dagen tillsammans. På tre veckor har jag en stängning då jag slutar klockan 18.

Det bästa med att jobba är dock att komma hem och mötas av två glädjestrålande barn som kastar sig runt halsen på en. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar