onsdag 24 augusti 2011

Fotominnen

Jag gör fotoalbum till barnen, ett för varje år. Jag köper vita fotosidor där jag klistrar fast korten och skriver om fotona.

Det är inte svårt att välja vilka kort jag ska ha med, det svåra är att välja vilka kort som inte ska vara med. Ungefär 300 kort får plats i ett album och eftersom jag älskar att ta kort så blir det bli fler kort än så på en månad. Det är väl nackdelen med digitalkamera, att man faktiskt kan ta hur många kort som helst.

Eftersom jag har haft problem med att sålla bort kort så har arbetet med albumen blivit försenat. Tilda har tre album, bebisåret, 1 år och 2 år. För Ebba har jag bara påbörjat bebisalbumet. Igår beställde jag över 600 bilder och när de kommer ska jag fortsätta arbetet så att jag kommer ikapp tidsmässigt igen. Jag tycker det är roligt och Tilda tycker att det är spännande att titta i sina album.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar