lördag 6 augusti 2011

Omstart, nystart eller från ruta ett.... kalla det vad ni vill

Våren som varit skulle ha varit den vår då jag åter kom i form efter de (tre) täta graviditeterna. Så blev inte fallet. Jag fick benhinneinflammation som höll i sig i flera månader, jag har inte kunnat träna genom att springa eller hoppa sedan i januari och det var först i maj som jag kunde gå långa sträckor utan att få ont. Sen hade jag alldeles för mycket att göra när jag studerade under våren för att orka eller hinna med att komma i form. Det tar både ork och energi att hela tiden tänka på att äta rätt och studierna tog all energi jag hade. Sedan var tanken att sommaren skulle bli min nystart, men på sommaren då vill man ju ta ett glas rosé på altanen eller en glass på stranden.... så sommaren gick och nu är den slut.

Nu sätter jag fokus på hösten. Jag hade som utmaning att träna 160 gånger på ett år, det blir lite drygt tre gånger i veckan. Benhinnorna ställde till det och jag kunde inte träna som jag ville och därför kommer jag inte att kunna uppnå det målet. Därför startar jag på ruta ett och under hösten ska jag nå mina mål, gå ner i vikt, bli mer vältränad och få en starkare rygg. Det kanske är lättare när man jobbar... vi får väl se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar