fredag 19 augusti 2011

T.G.I.F.

 Jag har börjat landa i jobbet nu. Jag ska jobba på småbarnsavdelningen och det känns jättebra. Idag hade vi planeringsdag. Det har varit mycket skratt och flams under dagen. På jobbet är vi 6 personer och 4 av oss fyller år inom 4 dagar. Därför bjöd vi gemensamt på tårta idag.

Har precis avnjutit en liten kräftskiva och känner mig mätt och nöjd. Barnen leker bredvid mig, Tilda med sin kräftskivehatt på sig. Det är så mycket som händer helgerna i augusti att vi helt enkelt insåg att vi inte skulle hinna med någon kräftskiva i år. Därför ordnade vi en liten med bara familjen. För att skapa den rätta känslan körde vi hela konceptet med hattar, haklappar och servetter. Barnen åt inte så mycket kräftor men vi hade stekt prinskorv. Till efterrätt åt vi schwarswaldtårta, rester som jag tagit med mig från jobbet.

Imorgon blir det Liseberg om vädret tillåter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar