måndag 29 augusti 2011

????

Någon som kan svara på lite frågor. Jag har aldrig vabbat eftersom jag kunnat ta hand om sjuka barn när jag studerat eller varit föräldraledig utan att behöva vabba. Därför står jag helt frågande när det nu är dags.

Lite frågor som jag vill ha svar på, hoppas att ni kan hjälpa mig
Måste man ha en blankett varenda gång och måste förskolan skriva under även om barnet bara varit borta en dag?
Enligt Försäkringskassa måste jag anmäla vab första dagen jag är hemma, går det ändå att anmäla i efterhand?
Behöver arbetsgivare skriva under någon blankett?

Tacksam för svar från vana vabbare!


2 kommentarer:

  1. Hej Mia!
    Ja, det är en djungel ibland blan alla blanketter och papper... Du måste alltid använda dig av blanketten som kommer hemskickad till dig när du anmält vab. Du ska fylla i vilken/vilka dagar barnet varit hemma och sedan ska de på förskolan skriva under. Du skickar sedan in blanketten med det medföljande kuvertet. Det går att anmäla vab i efterhand men då vill de ha en förklaring till varför man inte anmälde rätt dag. Allt görs lätt på nätet bara du har BankID. Allt bra annars?

    Kram Terese

    SvaraRadera
  2. Åh vad bra! Tack för svaret då blir jag lite klokare =)
    Annars är det bra, jag trivs med jobbet och tycker att vi börjar komma in i rutinerna. Just nu är alla förkylda, men det hör ju liksom till. Hoppas att allt är bra med er.
    Kram

    SvaraRadera