onsdag 17 augusti 2011

Lång väg hem

Sitter på jobbet och bloggar. Jag har rast för tillfället och hade egentligen tänkt ta en promenad men fastnade visst här istället. Jobbar till klockan 17 idag och det har jag egentligen inget emot. Men det som är "blä" är att jag ska ta bussen hem och med väntetider och byten kommer jag inte innanför dörren hemma förrän 18.20 (i bästa fall). Jag och Johan har kommit överrens om att den som börjar sist eller slutar först har bilen för att lämna eller hämta barnen och på så sätt undvika för långa dagar på förskolan. Jag har inget emot att åka buss, men det tar en timme att komma hem och det tar 20 minuter med bil. Det värsta är att det tar lika lång tid att åka från Skara till Lidköping, som från busstationen och hem.

2 kommentarer:

  1. Åka buss har ju aldrig varit smidigt och inte så billigt heller tycker jag.. Det går ju så långsamt så man blir galen. Du får passa på och vila eller nåt!

    SvaraRadera
  2. Ja, bussen ut till Stenhammar är inte den "snabbaste" precis, tyvärr! Skönt att höra att det går bra på jobbet annars!
    Kram

    SvaraRadera