lördag 25 september 2010

En liten sjukling

I torsdagskväll vid 23-tiden fick jag sms från en kompis. Hennes dotter hade superhög feber och deras alvedon hade tagit slut. Hon undrade om vi hade och hon fick med sig en liten burk med flytande alvedon. Jag ville inte låna bort flaskan eftersom Tilda också hade feber även om den var bara höga 37 - låga 38. På fredagen var Tilda piggare på förmiddagen och hade bara lite förhöjd temperatur. På eftermiddagen tyckte jag att hon verkade lite trött och frågade om hon ville vila. Nej, det ville hon absolut inte. Vi hade sett på film och nu stängde jag av och gick för att plocka ur diskmaskinen. Jag frågade om Tilda ville följa med, men hon ville stanna kvar. Det blev väldigt tyst och efter bara några minuter hittade jag Tilda sovande på fåtöljernas armstöd. Ser skönt ut tycker jag!? När hon vaknade hade hon över 40-graders feber. Den är lägre idag, men Tilda sover nu efter lunchen. Hon har inte ätit så mycket mat, men lördagsgodis ville hon ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar