onsdag 1 september 2010

Goda och dåliga råd

Jag hade tänkt börja med en detoxkur den här veckan, men jag har inte råd. Det kostar ju en del extra om man ska göra något sådant och det kan rent av bli ganska dyrt eftersom det är bara grönsaker, frukt och andra färska råvaror. Därför måste jag vänta med att genomföra det, den här månaden är det så många andra saker som var tvungna att prioriteras före. Det känns lite tungt för om man följer ett program är det lättare att verkligen äta rätt och att låta bli att fuska. Nu måste jag försöka helt på egen hand och frestelserna är många.

I Kalle Anka-filmer brukar de få råd från en ängel och en djävul när de ska göra val. Ni har säkert sett hur de sitter på varsin axel och viskar goda eller dåliga råd i örat. För mig känns det ibland som jag också har en ängel på en axel som säger åt mig att gå och träna fast jag är trött, hoppa över godis eller fika fast jag är sugen osv. Det är bara det att den stackars ängeln ensam slåss mot minst 10 djävlar som talar om hur skön soffan ser ut efter en lång dag eller att det är väldigt trevligt med en fika på stan.... Jag hoppas att undan för undan i och med att nya och bättre vanor tar överhanden utrota alla djävlar som viskar i mitt öra.

Att få ihop 10 000 steg på en dag var svårare än jag trodde. Jag trodde att man gick fler steg hemma än man faktiskt gör. Nu har båda barnen varit sjuka och då kommer jag inte ut på samma sätt. Igår hade jag 500 steg kvar när det var dags att lägga sig, så det fick bli en gå-på-stället-promenad framför TV´n. På så sätt fick jag ihop 10285 steg. Träning har det inte blivit sedan spinningen förra torsdagen, men barnen har varit sjuka och jag har känt mig lite hängig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar