torsdag 2 september 2010

En härlig dag

Idag har jag haft en riktigt trevlig dag. Vi var på dagis lite tidigare än vanligt eftersom de skulle ta gruppfoto idag. Spännande att se hur det blir, förra året hade hon en stor blå bula i pannan, men var söt ändå så klart. När vi hade lämnat Tilda och vinkat tog jag och Ebba en promenad. Jag gick delar av den nya strandpromenaden och tog en riktig långpromenad i solskenet. När jag kom hem igen hade jag gått 7800 steg och klockan vara bara drygt 10. Det innebär att idag har jag gått 10 000 steg med god marginal.

Trots den långa promenaden hade jag ont i huvudet (vaknade med huvudvärk idag). Före lunch tog både jag och Ebba en tupplur. Jag hade fortfarande ont i huvudet men två alvedon och en liter vatten rättade till det.

Jag hade lovat Tilda att gå till Skogshyddan och fika i veckan, men nu hade de hunnit stänga. Därför åkte vi till stan istället. Vi fikade på Rådhuskonditoriet och sedan gick vi en vända på stan. Både Tilda och Ebba var i stort behov av byxor och det blev även en jacka till Ebba och några tunikor till Tilda. Jag hittade coola jeansleggings till Ebba. Vi blev kvar på stan ganska länge och därför missade jag spinningpasset som jag hade tänkt gå på. Jag trodde det var kl. 19 men det visade sig vara 17.30.

Nu sover båda barnen, Johan spelar tennis och jag har tid för mig själv. Imorgon och hela helgen kommer vi tjejer att vara själva hemma eftersom Johan ska till Jönköping och spela FM (fotbollsdataspel).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar