tisdag 7 september 2010

Mör både här och där

Idag har jag gått 12 000 steg och varit på spinning. Känner mig lite härligt mör i kroppen och mindre härligt mör i rumpan. Sadeln på spinningcykeln är verkligen obekväm! Man känner inget när träningen pågår, men när man ska gå av cykeln - aj, aj, aj, AJ!

Även denna vecka ska jag samla ihop till 10 000 steg, men efter min långpromenad blev det några fler steg och det gör ju absolut ingenting. Jag har även dammat av mitt medlemskap i Aftonbladets viktklubb så nu räknar jag kalorier för fullt. Det är lite omständligt att behöva skriva in allt man äter, men det är ett bra sätt att hålla koll.

Känner mig laddad och jag är nyfiken på vad vågen kan visa, men ska försöka hålla mig så att jag bara väger mig en gång i veckan.

4 kommentarer:

  1. Vad duktig du är Mia! Kan du inte pusha på mig lite så att jag får din energi... Ja, när jag blir frisk igen alltså, för nu är den lika med noll. Hatar att vara sjuk! Ska kanske också damma av mitt medlemsskap där, så kan vi räkna ihop! Det jobbiga är att väga allt...gör du det? Kram

    SvaraRadera
  2. Det är ju väldigt bra att va envis...jag HEJAR på Dig. KRAM

    SvaraRadera
  3. Heja heja! Bra jobbat! Vi tar den där promenden nån dag va?!

    SvaraRadera
  4. Tack för alla hejarop!
    Terese - nu till en början väger jag och mäter det mesta. Det tar tid, men jag hoppas det är värt det.
    Lisa - absolut!

    SvaraRadera